2011. május 17., kedd

Beteg :'(

Május 12. Csütörtök
Ma 9 hónapos a nagylányom! :)

Reggel mikor felébredt, mentem érte, s olyan savanyú szaga volt....mint az anyatejes hányás....
Gondoltam biztos csak rosszul érzem, mert látni nem láttam semmit.
Hát szopi után mikor felült, olyan sugárba kihányta az összeset, hogy csak pillogtam.
Hát, gondoltam, biztos rosszul kelt fel, megnyomta a gyomrát.
Tisztáztam a helyzetet, majd odaadtam a másik mellem, hogy ne maradjon éhes.
Hát, azt is visszaadta!!!!!
Ekkor már hívtam a háziorvost, hogy valami nem stimmel. Mondta, menjünk most, ha tudunk. Öltöztünk, s mentünk is.
A rendelőbe is hányt egyet....
Kérdezte, mi történt, mik a panaszok, s  hogy valakinek volt e hasonló betegsége a családba.
Mondtam igen, anyósomnak volt, de mikor találkoztunk, már nem volt beteg.
Mondta, hogy az, hogy tünetmentes, nem jelenti azt, hogy gyógyult!
Mondta, minden bizonnyal onnan kaphatta el, valószínű vírusos megbetegedésről van szó.
Írt fel hányáscsillapítót, meg probiotikumot. Hazafelé a patikába ki is váltottam.
Közben csörgetett Anti, visszahívtam, s elmeséltem, beteg a kicsi Szerelmünk!
Itthon nagyon elesett, bágyadt, aluszékony volt.
Mondta a doktornő, hogy valószínű holnapra megjön a hasmenés része is.
Hát ez nem váratott magára, már mikor hazaértünk, úgy telibef*sott, hogy még a mögöttem lévő komód is kapott :S
Felszökött a láza is, 39, 4-re (leszámítva). Egész éjjel mellettem volt, próbáltam a lázát csillapítani, nem igen akart lejjebb menni. Még borogattam is! Sajnos csak egyféle lázcsillapítóm volt itthon (Nurofen) így csak 6 óránként tudtam neki beadni.



Május 13. Péntek

Délelött csak aludt, aludt, aludt és aludt, meg persze hányt, és fosott... :(
Nagyon elesett volt, nem akart inni se. Teljesen kétségbe voltam esve. 
Anyu hívott, hogy meglátogatja  a beteg unokáját, s mit hozzon, mire van szükségünk. Mondtam, kis répát, meg banánt hozzon, talán megfogja a székletét. 


Már csak így feküdt, nem is mozgott, csak nézett ki azon a pici résen....
Már teljesen bepánikoltam, miután pont a Rota vírusról olvastam a neten, s pont ugyanazok a tünetek voltak.
Írták a gyors kiszáradást, s ha nem fogadja el a folyadékot irány a kórház!
(bővebben itt olvashatsz a vírusról)
Hívtam is anyut, hogy ne is hozzon semmit, hanem siessen, s segítsen gyorsan összepakolni, mert én beviszem a kórházba! Már elindult, félúron volt. Addig én gyorsan összepakoltam, s már majdnem kész voltunk, mikor ideért. Rékus csak feküdt, pontosan úgy, ahogy leraktam..... :'(
El is toltuk a klinikára, majd ott azzal fogadtak (délután kettő volt, 3-tól ügyelnek), hogy beutalókötelesek!
Mondtam, hogy délután rendel az orvos, akinél tegnap voltunk, de ma ráadásul már szabin van...
Végül megvizsgálták Rékust, s kaptunk is egy belépőt a Gyermekkórház fertőző osztályára!
Gyorsan hazamentünk, összeszedtem még pár dolgot, aztán irány a kórház!
Ott hamar be is kötötték az infúziót.

Láthatóan kapott egy kis erőt, vagy nem is tudom mit, de üldögélt kicsit.

Mondták, hogy kizárólag az ottani (higanyos) lázmérővel lehet mérni a lázát.
Este meg is akartam mérni, de nem tudtam lerázni.
Kimentem, szóltam a nővérkének, hogy nem tudom lerázni, aki erre csak annyit mondott, hogy ő se.
Kérdeztem, hogy akkor hogy mérjem meg a lázát? Azt mondta, ha feljebb megy, akkor lázas.
Nos, hát ez a hőmérő se fel, se le nem mozdult.
Mondanom se kell, hogy a beállt hőmérséklet került beírásra.... :S




Május 14. Szombat


 Hajnalra csöpögött le az első infúzió, majd egyből kötötték is a másodikat. 
Azt délelött elzárták, mert már fogadott el folyadékot.
Vezetni kellett mennyit iszik, reggel este, hőmérés ( ... ) , reggel tiszta súly mérés.
Ezen kívül ők vezették még a székletet, mikor mennyi, milyen.

Nagyon magam alatt voltam, egyedül, sokat sírtam!!!!
Minden ruháját hol így, hol úgy, se szennyest lett belőle, haza kellett volna mennem mosni, pelenkát, babavizet vinni, de nem akartam otthagyni "egyedül" se.... senkinek nem tudtam kibeszélni magam....stb.
Végül megoldottam,  elugrottam ruháért, pelenkáért, meg fürödtem.

 Reggel kapásból kihányta az anyatejet.
Kölesgolyót fogadott el, meg egy kis babán maradt benne.
Az ebédet egy az egyben visszaadta (mondjuk sütőtökös kaját adtak neki, ami tudniillik hajt...., mondván, hogy mindegy mit eszik, mert vírusos eredetű a hasmenés, így nem kell diétáznia  :O )
Majd délután a tejpéptől majdnem megfulladt, mert azt pont pelenkacsere közben adta vissza.
A nővér egy az egybe megfogta, s vittük át fürdetni, mert még a haja is tele volt.... (ez volt aznap a második fürdetés...)




Május 15 vasárnap

Reggel nem hányt! :) de az ebéd visszajött! :(
Jött anyukám kicsit hozzánk, nagyon jó volt, mert már nagyon magam alatt voltam!

 Még egyszer haza kellett mennem , mééééég több ruháért, meg mosni!
Elegendő volt a folyadékbevitele, így nem kapott már este infúziót!



Május 16. Hétfő 
  
Reménykedtem, hogy hátha hazamehetünk, na de persze maradunk ameddig kell!
Óvatosabb voltam az étkeztetéssel, csak banánt,adtam neki reggel, meg egy kis kenyeret.
Délbe csak pillogtam milyen kaját kapott Rékus:
Levest hoztak neki, meg rizses húst: hát, ez olyan mint ami már kijött valahonnan, na meg a szaga se volt valami bizalomgerjesztő.
Mindenesetre a levesből a a sárgarépát betolta, na meg a levét is, ami kb fél óra múlva folyamatosan távozni kezdett.

 Jött a nővérke, s kérdezte, hogy a másodikból evett-e. Mondtam neki nem, mivel én ezt még személy szerint
nem adnám neki, nem a rizs miatt, mert azt eszi, hanem a rajta lévő meghatározhatatlan cucc miatt.
 
Hát mivel mi Pénteken kerültünk be, s nekem ugye behozták az ebédet, gondoltam, ez így működik, így vártam is. Aztán olyan 2 körül rákérdeztem, hogy mizu az ebéddel. Közölte a nővérke, hogy hétköznap az étterembe át kell menni a szülőknek. S kérdezi, nem mondtuk mikor bejöttek? -Hát nem.....
Mindegy, hozott szinték egy ilyen menüt, mint Rékusnak, csak pogácsát hozott a "rizses hús" helyett.
A levesemet is betolta, ízlett neki. Evett még banánt, meg este koldult a kenyeremből.

Többször volt öltöztetés, volt, hogy fürdetni is kellett, annyira :
Hát, kaptam egy kádat, s oldd meg.


Hát kimentem, kértem egy kancsót, mert ebből a csapból nem tudtam volna megtölteni a kádat vízzel.... 



A haját is meg kellett mosni, mert az is olyan lett :S 


Ugye mindent vezettek, a széklet milyenségét, mennyiségét, folyadék fogyasztást, meg az ételt.
Én írtam a folyadékot, meg a szopik "súlyát". Ez egy általuk adott táblázatba kellett vezetni.
Külön rublika volt a szopinak, meg a teának.
Bejött az egyik nővér, kérdezi:
-mi ez a 105?
-A teánál? Tea!!!!!
 pfff.....

 Nagyon szörnyű idő volt ma, azért kicsit kivittem Rékust a friss levegőre. Én nagyon fáztam, mert nem volt meleg ruhám, de Rékusnak vittem sokat, így jól beöltöztettem.
Bent a szobába is fújt a szél, mert olyan frankó volt a nyílászáró.... ha kinyitották a szobánk ajtaját, huzat volt :O
Pont jött anyu, így együtt be is mentünk, mert nekem már elég volt.
Hagyott ott nekünk zsemlét, mert azt ette szívesen Réka.
Este mondták, megvolt az 1000 ml folyadékbevitele, így nem kapott infúziót, s ha minden ok, akkor másnap mehetünk haza! :)


Május 17. Kedd

Ma lenne apukám 60 éves!

Reggel hatkor kelt Réka, majd egyből szopizni akart.
Mikor hozták a reggelimet, akkor majdnem megevett egy egész szelet kenyeret.
Hát kezd visszatérni az étvágya! :)

Vizitkor mondták, hogy hazaengednek minket! :)
Nagyon örültem, hisz már "csak " fosika van, s folyadékot is szépen elfogadja!

Kezdtem is pakolni, s vártuk az elbocsátó papírt, mert a zárót majd postán küldik.
Csütörtökön vissza kell menni kontrollra.

Mikor kihúzták a kanült így vizslatta a kezét:



Hazafelé patikába próbáltam venni felületfertőtlenítőt, de nem jártam sikerrel.
Hívtam Évit is, hátha tud rajtam segíteni, de sajnos nem tudott... :( - így maradt a  domesztosz.
Beugrottam még a piacra vettem banánt meg répát.

Hazaérve nekiálltam mosni, na meg fertőtleníteni.
Eddig is figyeltem az ilyen dolgokra, de most fokozottan kell, kilincsek, ajtók stb.... nehogy elkapjam én is, mert akkor aztán szépen néznénk ki..... főleg, hogy a tárgyakon napokig fertőz még. Sőt, miután már tünetmentes a beteg, még egy hétig fertőz.... egy jó darabig lőttek a taliknak... :(

Délután jött anyukám, hozott nekem epret, meg zsemlét is hozott.
Játszott Rékussal, már jobb a kicsilány  kedve, jóóóól megtépte anyumat! :D
Este fürcsizettem, s szopi közben be is aludt.
Az éjszaka nem volt valami fényes, sokat felsírt, így magam mellé vettem.

6 megjegyzés:

  1. Fertőtlenítő kendőt tudsz venni a dm-ben vagy a müllerben, ezen kívül nekünk mindig van itthon dm-ben kapható fertőtlenítős kézmosó (brado-nett).
    Sétákhoz a kórház óta viszem magammal a szintén valamelyik drogériában kapható víz nélkül használható fertőtlenítő gélt. Nem ragad utána a kezem, így Korinnának is bátrabban használom.

    VálaszTörlés
  2. Nekem is van fertőtlenítős kézmosóm, meg gél a kezemhez menet közben. (ezek leginkább csak antibakretiálisok, így a vírus okozta megbetegedések ellen nem igen hatásos.... :S )
    Sok ember megfordul, nem árt ha van....
    De találtam is egy céget, itt Pécsett, el is sétálok holnap, nincs is messze. Olyat lehet kaoni, mint a kórházba használtak, s nagyon jó árban is van:

    http://www.szabados-higienia.hu/index.php?lap=64&param=1&center=uj_termekek&term_id=472

    Lehet beszerzek ilyet is:

    http://www.szabados-higienia.hu/index.php?lap=74&param=1&center=uj_termekek&term_id=468

    VálaszTörlés
  3. Sajnálom ezt a sok nehéz napot,nem csodálom hogy kivoltál,látva a nagybeteget...én is sírdogáltam anno sokat,mondjuk sokat segített h.Miki ott volt...
    Fertőtlenítőnek tökéletes a domestos,elpusztít mindent.Hát igen a sok odajáró emberrel vigyázni kell :(((
    Azért erős csaj ez a pici Réka,meg kell hagyni!!!

    VálaszTörlés
  4. Ez ugyanaz a termékcsalád, amiről én is írtam, csak a mienk az kifejezetten kézmosó. Mi a DM-ben vesszük, de ott azt hiszem nincsen ilyen általános felület-tisztító a brado termékcsaládból.
    Megnéztem most a kézmosónk dobozát, rá van írva, hogy hatásos baktériumok, vírusok és gombák ellen is.

    VálaszTörlés
  5. Nem-nem szajkózom ugyanazt, csak most esett le hogy írtad: nektek is van kézmosótok. Késő van :(

    VálaszTörlés
  6. :)
    Igen, azért szeretnék ilyen Bradot, mert nem csak a baktériumokat öli.
    Néztem a dm-be de pont nem volt.
    Mindegy is, most beszerzem máshonnan. :)

    VálaszTörlés